In situaties zoals die van de aangifte zijn er vaak ook andere personen betrokken zoals bijvoorbeeld vrienden, medewerkers, buren, leraren of sportdocenten. De berichtgeving kan ook voor hen impact hebben waarbij allerlei gevoelens naar boven kunnen komen.

Tegen jullie willen we zeggen:
De Glind is een bijzonder dorp waar iedereen zich bewust is van de zorg die er ook geleverd wordt. We hopen dat je als oud-bewoner positief kan terugkijken op de tijd die je er hebt doorgebracht. We begrijpen echter dat je mogelijk ook situaties hebt meegemaakt of gezien die je beeld van die tijd minder positief kunnen maken. Nu De Glind weer in het nieuws is, kunnen deze ervaringen extra naar boven komen. We willen je laten weten dat er ruimte is voor jouw verhaal. Hoewel we de tijd niet kunnen terugdraaien, willen we een open omgeving creëren waar ieders verhaal gehoord wordt. Jouw ervaringen kunnen ook waardevol zijn voor anderen.

De Rudolphstichting heeft Sonja Graansma, via Stichting Restorative Justice Nederland, gevraagd om als onafhankelijk tussenpersoon de eerste ondersteuning te organiseren voor en met mensen met ervaringsverhalen.
Sonja heeft zelf een ernstig geweldsdelict meegemaakt. Ze weet als geen ander hoe zeer dit ingrijpt in het leven, hoe alleen je je soms voelt en hoe belangrijk goede steun en erkenning in je directe omgeving is. Daarnaast kan zij je in contact brengen met medewerkers van de Rudolphstichting of andere dorpsbewoners over vragen zoals het inzien van dossiers of contact leggen met andere oud-bewoners of medewerkers.

Wanneer je je gegevens achterlaat via onderstaand contactformulier, neemt Sonja contact met je op.
Je kunt ook op werkdagen bellen met 0342 – 45 90 10. Een medewerker van de Rudolphstichting noteert dan je gegevens en geeft die door aan Sonja.

Contact over ervaringen/misstanden

Vul hieronder je telefoonnummer in.
Vul hieronder je e-mail adres in.