Uit het archiefonderzoek is gebleken dat er meerdere situaties zijn waarbij mogelijk strafbare feiten zijn gepleegd. Dit betreffen niet alleen situaties in gezinshuizen maar ook binnen andere relaties in De Glind.

Als je momenteel in De Glind woont en te maken hebt met onrecht of misstanden dan willen we je aanmoedigen om hierover te praten met iemand die je vertrouwt. Je kunt ook terecht bij de klachtencommissie of vertrouwenspersoon van de betreffende jeugdzorgorganisatie, of bij Jeugdstem (www.jeugdstem). Weet dat er naar je geluisterd wordt en dat altijd je verhaal mag doen.

Voor de mogelijke slachtoffers die vroeger in De Glind hebben gewoond:
Dit nieuws kan veel bij je losmaken—gevoelens, herinneringen, verdriet of boosheid. Ook jouw verhaal verdient het om gehoord te worden, ongeacht hoe groot of klein het is. We hopen dat de stap van aangifte door deze vier lotgenoten jou de moed geeft om ook jouw verhaal te delen. Weet dat je er niet alleen voor staat. Misschien heb je behoefte aan een luisterend oor, een gesprek met andere betrokkenen, of zoek je antwoorden op vragen. Sonja Graansma, zelf ooit slachtoffer geweest van een ernstig misdrijf, staat klaar om naar je te luisteren en je waar nodig te helpen.

De Rudolphstichting heeft Sonja Graansma, via Stichting Restorative Justice Nederland, gevraagd om als onafhankelijk tussenpersoon de eerste ondersteuning te organiseren voor en met mensen met ervaringsverhalen.
Sonja heeft zelf een ernstig geweldsdelict meegemaakt. Ze weet als geen ander hoe zeer dit ingrijpt in het leven, hoe alleen je je soms voelt en hoe belangrijk goede steun en erkenning in je directe omgeving is. Daarnaast kan zij je in contact brengen met medewerkers van de Rudolphstichting of andere dorpsbewoners over vragen zoals het inzien van dossiers of contact leggen met andere oud-bewoners of medewerkers.

Wanneer je je gegevens achterlaat via onderstaand contactformulier, neemt Sonja contact met je op.
Je kunt ook op werkdagen bellen met 0342 – 45 90 10. Een medewerker van de Rudolphstichting noteert dan je gegevens en geeft die door aan Sonja.

Contact over ervaringen/misstanden

Naam
Vul hieronder je telefoonnummer in.
Vul hieronder je e-mail adres in.