It takes a village to raise a child, zegt een Afrikaans spreekwoord: om op te kunnen groeien tot zelfredzame, evenwichtige volwassenen, hebben kinderen een veilige en stimulerende omgeving nodig. En soms is daar de liefde en betrokkenheid van een hele gemeenschap, een heel dorp voor nodig. Want niet voor ieder kind is het eigen gezin die veilige, stimulerende omgeving. Voor hen wil het dorp De Glind, bij Amersfoort, zo’n liefdevolle, betrokken gemeenschap zijn.  

Wij, De Rudolphstichting, zijn onlosmakelijk met dit unieke dorp verbonden. Al bijna 100 jaar ondersteunen wij iedereen in en rond Jeugddorp De Glind die deze kinderen en jongeren een thuis en een toekomst wil bieden. Zo leven we samen het Afrikaanse spreekwoord. Wij zijn de mogelijk makers, de wind onder de vleugels van het dorp. Dit doen we door het mogelijk maken van verbinding, vastgoed, voorzieningen en vrijetijdsaanbod.  

Met ons kleine team zetten we ons dagelijks in om deze jongeren een veilige en stimulerende leefomgeving te bieden, waarin ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. Wil jij deel uitmaken van ons toegewijde team en bijdragen aan een hoopvolle toekomst voor deze kinderen? Wij zijn op zoek naar een 

Medewerker communicatie & coördinatie
(De Glind, 28-32 uur) 

Jouw rol
Als medewerker communicatie en coördinatie krijg jij een betekenisvolle en afwisselende functie. Hier kun je jouw creativiteit, planmatigheid én kennis van online communicatie kwijt. Samen met je collega’s van communicatie en fondsenwerving werk je aan verbetering van de zichtbaarheid van de organisatie en meer verbinding in het dorp en daarbuiten. Bij ons kun jij je creativiteit, organisatietalent en online skills kwijt! 

Dit betekent concreet dat je.. 

  • verschillende communicatie uitingen ontwikkelt, beheert, en schrijft vanuit de organisatie naar kerken, donateurs, dorpsbewoners, huurders en andere betrokkenen. 
  • samen met anderen allerlei bijeenkomsten en evenementen in De Glind organiseert. 
  • onze digitale zichtbaarheid versterkt door het schrijven van mooie teksten, het vullen van de contentkalender met aansprekende berichten en andere creatieve ideeën.  
  • onze online content up-to-date houdt en zorgt voor een continue aanwezigheid op sociale media (Facebook, Instagram, LinkedIn en andere relevante platforms).  
  • meedenkt en bijdraagt aan creatieve strategieën voor de werving van nieuwe gezinshuisouders en voor fondsenwerving.  
  • vrijwilligersactiviteiten en MVO-dagen van bedrijven en vrijwilligersgroepen begeleidt. 
  • de voorlichting in kerken en op andere plekken over het werk van de Rudolphstichting organiseert en zelf soms ook een voorlichting geeft, zowel fysiek als online. 

Werken bij de Rudolphstichting
Samen zetten we ons in om kinderen en jongeren een omgeving te bieden waarin ze zich optimaal kunnen ontwikkelen. Wil jij ook bijdragen aan deze hoopvolle toekomst? Werken bij de Rudolphstichting betekent ook …  

  • goede koffie, vers fruit en een klein team van enthousiaste en betrokken collega’s.  
  • een mooie werkplek in het dorp waar je direct de impact van je werk ziet; 
  • een jaarcontract dat we graag omzetten naar een vast contract; 
  • een salaris van € 2.843,- tot €4.223,- (o.b.v. fulltime, 36 uur, cao jeugdzorg) en aantrekkelijk voorwaarden, zoals een 13de maand, opleidingsbudget, goed pensioen, hybride werken, thuiswerkvergoeding en faciliteiten en reiskostenvergoeding. 

Jouw profiel
We maken graag kennis met je als je..  

  • enthousiast bent over ons werk bent en je verbonden voelt met de waarden van de organisatie.   
  • ervaring hebt met social media (contentplanning, adverteren, storytelling). 
  • uitstekende schriftelijke communicatievaardigheden hebt en doelgroepen zowel offline als online effectief kunt bereiken. 
  • plezier hebt in het onderhouden van interne en externe contacten en ervan houdt om samen van alles te organiseren. 
  • snel initiatief neemt, met originele ideeën komt en deze graag zelfstandig uitvoert. 
  • kennis van en ervaring hebt met de diverse kerken in Nederland.  
  • op mbo+ of hbo-niveau functioneert en relevante ervaring hebt (min. 4 jaar) in de richting van communicatie, PR of marketing. 

Voldoe je niet aan alle eisen, maar ben je ervan overtuigd dat jij een uitstekende kandidaat bent voor deze functie? Reageer dan op deze vacature en overtuig ons!

Leuk, je bent geïnteresseerd!
Stuur je brief en cv uiterlijk maandag 9 december 2024 naar Ellen van Wijk via personeel@rudolphstichting.nl. Wil je eerst meer weten? Neem dan contact op met Elsbeth Haarsma (adviseur beleid en communicatie) via e.haarsma@rudolphstichting.nl of 06 224 297 99.