Als je in Nederland geboren wordt, is dat nog geen garantie voor een onbezorgde jeugd. Helaas worden er iedere dag opnieuw kinderen uithuisgeplaatst, omdat het thuis niet meer gaat. Met een diaconale doenermentaliteit en een kleine, wendbare organisatie geeft de Rudolphstichting deze kinderen en jongeren weer zicht op een hoopvolle toekomst.

Vernieuwende projecten

Helpen waar geen helper is, is ons diaconale uitgangspunt. De Rudolphstichting zoekt ‘gaten’ in de jeugdzorg en vult die op door vernieuwende projecten die gericht zijn op een veilige en leefbare omgeving voor uithuisgeplaatste kinderen.

Enkele voorbeelden van projecten zijn het eerste kinderhospice van Nederland, uitbreiding van het aantal gezinshuizen, zorgappartementen en kennisprogramma’s die voorkomen dat kinderen uit huis geplaatst worden.
> Projecten Rudolphstichting

Word gratis lid met uw diaconie

Ook u kunt de 45.000 uithuisgeplaatste kinderen in Nederland een hoopvolle toekomst geven door met uw diaconie lid te worden van de Rudolphstichting. Op deze manier doet u mee aan de vernieuwing van de jeugdzorg in heel Nederland! Als echte diaken wilt u natuurlijk graag weten wat dat dan kost. Het antwoord is: niets, en dat is in deze tijd wel zo fijn. Toch levert het u wel degelijk iets op!

• Als lid van de Rudolphstichting heeft u door inspraak tijdens de jaarlijkse ledenvergadering direct invloed op de vernieuwing van de jeugdzorg in Nederland.
  • De Rudolphstichting voert namens u diaconaal werk uit voor jongeren, met ondersteuning van Kerk in Actie.
  • Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen door middel van een magazine en een e-mail nieuwsbrief.
  • U mag met uw diaconie gratis vergaderen in multifunctioneel centrum Glindster (bijvoorbeeld in combinatie met een presentatie door een medewerker van de Rudolphstichting.

De Rudolphstichting hecht een groot belang aan een breed maatschappelijk draagvlak en wil daarom graag groeien naar een sterke groep van ten minste duizend diaconieën. Een groep die samen sterk staat voor de uithuisgeplaatste kinderen in Nederland en een belangrijke vernieuwende speler is in de jeugdzorg. Doe mee en geef uithuisgeplaatste kinderen een hoopvolle toekomst.

> Ga naar het aanmeldformulier

• Bel tijdens kantooruren met Anja Brouwer (0342) 45 90 13.
  • Download de ledenwervingsflyer.
  • Vraag het informatiepakket aan met een algemene folder, een folder over ledenwerving, projectfolders en de Rudolphkrant via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..