Amigo 2016 2

AmiGO staat voor vriendschappelijk contact en samen iets ondernemen. Gewone alledaagse dingen zoals de hond uitlaten, wat knutselen, de kinderboerderij bezoeken of een potje voetballen. 1-op-1 aandacht voor een kind of jongere.

Iemand die geen hulpverlener is, maar speciaal voor jou komt om tijd met je door te brengen. Dat is heel speciaal, en belangrijk en goed voor het zelfvertrouwen en de eigenwaarde van een kind dat al veel meegemaakt heeft.

Het maatjesproject AmiGo zoekt vrijwilligers – al dan niet met een hond. Veel langdurig uithuisgeplaatste kinderen hebben niet of nauwelijks een sociaal netwerk, terwijl dat juist voor hun verdere ontwikkeling, eigenwaarde en stuk afleiding zo belangrijk is. AmiGO wil daar graag verandering in brengen.

Heeft u interesse om maatje te worden? Neem dan contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Muziek- of huiswerkmaatje
Geen hond? AmiGo zoekt ook maatjes die het leuk vinden om één op één leuke activiteiten te ondernemen met een uithuisgeplaatst kind. Er wordt nog gezocht naar een muziek/gitaarmaatje, een huiswerkmaatje en een maatje om creatieve of leuke meidendingen mee te doen.

Heeft u geen hond, maar wilt u wel graag iets betekenen voor een kind in De Glind? Stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

AmiGO in Jeugddorp De Glind wordt uitgevoerd door Stichting Pro Intermetzo in samenwerking met de Rudolphstichting. Het maatjes/bezoekdierproject wordt financieel mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds, de Gemeente Barneveld en de Rudolphstichting.

Download hier de folder van Amigo

Meer weten?
Voor een vrijblijvend oriëntatiegesprek en meer informatie over de mogelijkheden van dit bijzondere vrijwilligerswerk kunt u contact opnemen met Lena van der Valk via 06 – 47 364 360 of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.